De politie uw vriend

Deze avond, Lochristi parking Aldi

- Goeie avond, heb je iets gedronken
- Eh, nee, kom net van een optreden van Sarah Bettens en ben direct naar huis gereden. Helemaal niets gedronken.
- Mag ik eens de papieren. Verzekeringsbewijs
- Momentje. Hierzo.
- OK, en het roze formulier
- Oei, dat ligt thuis. Heb het moeten kopieren voor een actie van de gezinsbond en Renault. En het ligt dus nog thuis. Ik kan het wel gaan halen, hoor. Woon hier om de hoek.
- Goed, maar toon intussen maar je rijbewijs en identiteitskaart
Rijbewijs direct gevonden. Identiteitskaart niet te vinden.
- Steek het lichtje misschien aan, dan zal je het waarschijnlijk makkelijker vinden.
- Nee, denk dat het ergens thuis moet liggen
- OK, Ik wacht hier wel. Kom dan maar snel jouw roze kaart en identiteitskaart tonen.

10 minuten later

- Hallo, hier is mijn roze formulier met het bewijs erbij van de actie van de gezinsbond. En mijn identiteitskaart zat in mijn andere jas van toen we een fiets gehuurd hebben in puyenbroeck en ik het moest afgeven als een soort van onderpand. Na het fietsen, snel in mijn jas gestopt i.p.v. in mijn portefeuille.
- Goed meneer, nog een prettige avond.
- Voor jou ook nog een prettige avond.

From Scream to Whisper

Kippenvel is het fenomeen waarbij de haren op de huid rechtop gaan staan. Hierdoor krijgt men koude rillingen, en ziet de huid eruit als die van een geplukte kip of, zoals in het Duits en Engels, een gans.
Het effect treedt op bij het voelen van koude of bij bepaalde emoties. (bron : Wikipedia)

En vanavond was het echt een kippenvelconcert. Waaow.

Sarah Bettens aan de gitaar en Tom Kestens aan de toetsen. Bekende en nieuwe nummers herwerkt en vaak heel broos, maar o zo mooi.
Ze bracht ook een verassende versie van Chasing Cars van Snow Patrol. En ze durfde het zelfs aan om Cry Me a River te coveren.

Als je nog kaartjes kan bemachtigen voor deze theatertournee, zeker doen.

Druk

Deze morgen gaan werken, ook al is het woensdag. Onze studenten kwamen zich even voorstellen. Fien en Yves. Ik had er een goed gevoel bij.
Dan snel naar school, kindjes van mijn zus zijn hier deze middag ook. Snel snel spaghettisaus gemaakt; eten, afruimen, beetje opruimen, snel naar baskettraining, terwijl ruben traint naar glascontainer, dan naar containerpark hier bij ons met papier en karton, dan nog eens thuis stoppen voor nog wat lege flessen (want de auto is nu terug leeg), glascontainer in Laarne, Ruben afhalen, naar de bib in Gent, om frisdrank naar de Match want kindjes hadden dorst, terug naar huis, onderweg nog om brood, even bloggen, ha mijn zus is daar en nu snel naar opa, want de sint is geweest….
Ja, een man alleen…