Platte batterij

Ruben moet deze week een platte batterij meenemen naar school. Bij een platte batterij dacht ik eerst aan een lege batterij, in ons dialect zou dat perfect kunnen.

Maar het blijkt te gaan om een 4,5 volt batterij, inderdaad plat van vorm. Als kind hadden we dat altijd in huis. En ik herinner me dat we een metalen draadje spanden tussen de twee polen. Het draadje werd warm en  op die manier hadden we de perfecte tool om door isomo te snijden.

Alleen vraag ik me af waar we zo’n platte batterij anno 2010 nog kunnen vinden. In de Carrefour liggen ze in ieder geval niet meer aan de kassa, en in de Brico zijn ze ook niet te vinden.

Iemand een idee. We hebben nog tijd tot donderdag.

Een gedachte over “Platte batterij

Geef een reactie

