Paranoid Park

Paranoid Park is het soort film waar ik van hou.

Gus Van Sant neemt ons op een bijna poëtische manier mee in een verhaal over een puber wiens leven door een ongelukkig voorval plots een andere wending krijgt.
Over het verhaal zelf zal ik hier niet teveel vertellen, daarvoor moet je zelf gaan kijken. Wat ik wel kwijt wil is dat er ongelooflijk mooie, you-tube-achtige skate-scenes inzitten, dat de film is opgebouwd als een dagboek, waarbij er net zoals in een dagboek, een beetje van de hak op de tak gesprongen wordt, en dat maakt de film alleen maar boeiender. Verder is er een heel verrassende soundtrack, zijn er lange shots die je tijd geven om even na te denken en is er de ongelooflijk sterke acteerprestatie van hoofdrolspeler Gabe Nevis, die gecast werd via een auditie op Myspace.

Deze film is ongelooflijk de moeite om te gaan bekijken, en momenteel loopt er bij de Morgen een wedstrijd waar je kans maakt op een duo-ticket. Doen !

 beeld.jpg

One thought on “Paranoid Park

  1. Nice! Ik heb (dankzij jouw tip trouwens) kaarten gewonnen en ‘k heb ze begin deze week gevalideerd voor twee tickets Paranoid Park, morgen om half zes. Blijkbaar heb ik een goeie keuze gemaakt, iets om naar uit te kijken… Thanks!

Geef een reactie

