Verjaardagsweekend

Het verlengde verjaardagsweekend zit er bijna op. Van de show van vrijdagavond hadden we iets meer verwacht, maar je hoort ons niet klagen.
Het feestje gisteren was heel gezellig en bovenal lekker. Met 1 kg lamsgehakt, 1 kg prachtige Spaanse aubergines, 1,5 kg nicolai aardappelen, bijna 1 liter bechamelsaus, heel wat Oud Brugge kaas, een paar gepelde tomaten, 3 uien en  flink wat oregano en kaneel had ik twee grote ovenschotels moussaka klaargemaakt. Eerst had ik nog gedacht om deze middag de overschot op te eten, maar van overschot was helemaal geen sprake.

En dan na de ijstaart met gans de familie voor TV. Eén jaar gratis. En dan kiezen voor A, B, C of D. En massaal gejuich of verwondering en al. TV-kijken kan zo gezellig zijn.

En sinds 2005 moet ik mijn verjaardag delen met Flor (maar daar heb ik geen enkel probleem mee). Ook geboren op 18 november en vandaag 2 jaar geworden. Nog meer feest, en nog meer taart. Overheerlijke Progrès gegeten. Een taart die wij hier in Oost-Vlaanderen niet echt kennen. Althans ik heb het nooit gegeten. Maar bij bakkerij Ignace in Roeselare maken ze de beste Progrès van ’t land. En er was champagne en lachende kinderen en trotse ouders.

4 gedachtes over “Verjaardagsweekend

Geef een reactie

