Mijn eerste keer

De titel kan misschien wat misleidend zijn maar wees gerust, ik wou het even hebben over mijn eerste keer op de Gentse Z6s Daagse.
Ik ben een complete leek op het vlak van de wielersport maar een schoonbroer die uit het blote hoofd de podiumplaatsen van bijvoorbeeld 100 jaar Parijs-Roubaix weet op te sommen, maakt gelukkig veel goed. En zo is het me gisteren ook voor het eerst opgevallen dat pisterenners koersen zonder remmen en versnellingen, maar wel met een vaste pion.
We hadden het geluk om een zitplaats te vinden in vak J en zo hebben we volop kunnen genieten van de verschillende disciplines zoals de puntenkoers, de ploegafvalling, de ploegkoers, de tijdrit en de spectaculaire derny waarin Iljo Keisse op enkele ronden van het einde van de laatste plaats oprukte naar voor en uiteindelijk een volledige ronde pakte. Het hoogtepunt van de avond, als je ’t mij vraagt. En de sfeer zat er toen ook al goed in. Er werd zelfs een mexican wave ingezet en het Gentse Kuipke daverde op zijn grondvesten.
Het was al na twaalven toen we ook eens de sfeer op het middenplein hebben opgesnoven. Allicht de ideale plaats voor ambiancemakers en drinkebroers, maar om echt van de koers te genieten kies ik toch voor een tribuneplaats.
We hebben nu al afgesproken dat we er volgend jaar opnieuw zullen zijn.

Ploegvoorstelling

dsc_6413.jpg

Gangmaker

dsc_6629.jpg

Tijdrit

dsc_6469.jpg

Iljo Keisse

dsc_6606.jpg

Middenplein en Garry Hagger

dsc_6568.jpg

dsc_6417.jpg

Carlos Sastre

dsc_6559.jpg

Ziet er goed uit voor de Belgen

dsc_6538.jpg

2 gedachtes over “Mijn eerste keer

Geef een reactie

