Pietje Puk

Toen ik op de lagere school zat, gingen wij op zondagvoormiddag na de 11-uur mis naar de bibliotheek, toen nog rechttegenover de kerk. Ik zie de bibliotheek nog zo voor mij. En in ieder boek zat een fiche, en er werd gewerkt met stempels en met boetes van een halve frank.
En ik was verzot op de boekjes van Pietje Puk. En nu, 30 jaar later leest Ruben ook de boekjes over de leuke postbode uit Keteldorp met zijn zwarte krulletjes. En ik herbeleef een deel van mijn jeugd als ik al die dolle fratsen opnieuw hoor voorlezen. Zo wijs.

pietjepuk.jpg

One thought on “Pietje Puk

Geef een reactie

