Minder en gezonder

Vier maand geleden had ik me voorgenomen om wat gezonder te leven. En ik moet toegeven dat het aardig lukt. En ook op de weegschaal is het resultaat merkbaar. Een kilo of 8 lichter. Eigenlijk gaat het allemaal een beetje vanzelf. Allee, vooruit een paar tips voor wie tegen de zomer ook een paar kilo’s wil afvallen.

  • volg geen crashdieet, maar eet gewoon minder en gezonder
  • er bestaan ongelooflijk lekkere veggieburgers in alle mogelijke variëteiten. het is niet dat ik plots geen vlees meer eet, maar wel veel minder. en ik heb het voordeel dat ik eigenlijk alles lust. zet even alle vooroordelen over vegetarisch eten opzij en proef gewoon.
  • drink veel water
  • mijn porties fruit haal ik de laatste maanden vooral uit smoothies
  • laat zoveel mogelijk zoete tussendoortjes
  • eet veel verse groenten
  • rij met de fiets naar het werk, en laat de auto wat meer staan

Ha, eigenlijk allemaal niet zo moeilijk en het zal wel al honderden keren neergeschreven zijn op websites, magazines, enz… maar het werkt écht.

2 gedachtes over “Minder en gezonder

  1. Super!

    Twee kleine kanttekeningen; smoothies bevatten niet dezelfde vitaminen en vezels als echt fruit én ze zijn ook wel behoorlijk zoet; een fijne aanvulling dus, maar niet ok als fruitvervanger.
    Chapeau voor de veggieburgers, maar sommige ervan zijn dikmakers. Gezonder dan vlees zijn ze absoluut, maar je wordt er niet altijd slanker van. Een superbreed aanbod hebben ze by the way bij de Bio-Planet, echt veertig soorten ofzo.

    Verder probeer ik me ongeveer aan dezelfde dingen te houden, alleen dat fietsen, daar slaag ik niet in, dan neem ik de bus, lol…

  2. Ik houd het al een flink aantal maanden vol om elke weekdag (in het weekend ben ik een stuk luier) vers fruitsap te maken, in de namiddag. Appelsientje, appeltje, peertje, mandarijntje, binnenkort nectarines of zo en misschien aardbeien als ze niet te duur zijn… hmmm heel lekker. Zo’n glas vers sap kikkert je echt op, en vervang bij ons toch een zoet tussendoortje.

Geef een reactie

