2M08

Kortrijk was vandaag the place to be voor Europe’s biggest free multimedia fest ofte Multi Mania 2008. Ongelooflijk veel jong volk. Ik schat de gemiddelde leeftijd zo rond de 25. En ja, heel eventjes voelde ik me oud.
Serge Jespers en Jason Levine deden samen de keynote. We kregen zowaar de nieuwe Flash CS4 te zien. En er zitten opnieuw knappe features in, maar meer mag ik eigenlijk niet vertellen. Van Jason wist ik al dat hij tegelijk boeiend en grappig is, en dat was vandaag niet anders. Hij had het over de volgende versies van Premiere, Soundbooth, On Location en meer van dat fraais. De toon was gezet voor wat een boeiende dag zou worden.
De sessie over User Centric Innovation van David Ottina van Sweet Lemon begon heel goed. Een heldere en originele presentatie die vooral in het begin wist te boeien, maar naar het einde toe iets te theoretisch werd. Jammer ook dat de micro het niet deed want zijn stem reikte niet ver genoeg en hij had het bij momenten moeilijk om de aandacht vast te houden. Al bij al niet slecht, maar ik had er iets meer van verwacht.

Clo Willaerts had het in haar presentatie over die dingen waar ze heel sterk in is: social networking, communities, user generated content en dat aan de hand van de vernieuwe website zappybaby.be die tegenwoordig in handen is van Sanoma. En kijk, ze gaf ons eerlijk toe dat de vernieuwd zappybaby site het moet stellen met 10.000 unieke bezoekers per dag, waar ze vroeger nog 24.000 unieke bezoekers hadden. Werk aan de winkel dus. Volgende maand gaan ze zelfs adverteren in den Humo.

De sessie met Wim Vanhenden was écht wel fun. In het begin waren er een paar technische storingen, maar Wim wist op een ludieke manier de sfeer er in te houden. Ik heb bewondering voor gasten die een volle zaal weten te entertainen als het even mis gaat. Having Fun with Flash and Air was een inspirerende sessie met een al even inspirerende spreker. Ik onthou onder meer de toffe site van Baby Bottle Pop en het kunstwerk van Wim dat momenteel te bewonderen is in de Bozar.

Op aanraden van collega Steven ruilde ik de sessie met CAPT. Luke voor deze van Stephanie Sullivan. Juist, ja, alweer een vrouw op dit event dat voor 99% uit mannen bestond. Maar het was verdomd goed. En Stephanie weet waarover ze het heeft en weet dat dan ook nog op een boeiende manier te brengen. We kregen een aantal gouden tips ivm CSS en ik denk dat ik haar nieuwe boek ga kopen.

Dat wij Vlamingen op sommige vlakken pioneers en marktleiders zijn, bewezen de gasten van eyetronics. Menig acteur/actrice en profvoetballer zijn al door die jongens gescand en omgezet naar een 3D-model. En binnenkort zullen ze het land rondreizen om éénieder die dat wil te scannen. Dan kan je jouw 3D-scan gebruiken als avatar.

Verder veel bekend volk tegengekomen en volop de tijd gehad om te netwerken.

Volgend jaar zijn we opnieuw van de partij. En U ?

Geef een reactie

