Juni-stress

Altijd gedacht dat ik éénmaal afgestudeerd geen stress meer zou hebben in de maand juni. Maar toch, de examenstress van weleer heeft plaatsgemaakt voor belastingstress.

Om half acht deze morgen was ik al druk doende met het bijeenzoeken van alle paperassen. En ook al zijn heel wat bedragen standaard reeds ingevuld bij de elektronische aangifte, ik zit nog altijd met mijn zelfstandig statuut dat voor 90% van de stress zorgt. Bij  Deel II van de belastingsaangifte is immers totaal niks vooraf ingevuld.
RSZ-bijdragen, BTW-aangiftes, resultatenrekening, en nog tientallen andere documenten heb ik bijeengezocht.. Maar kijk, vanavond rond half tien had ik alles mooi bij elkaar. Sophie is nu nog snel op en af naar de boekhoudster. En donderdag neem ik een dag verlof om alles netjes in te vullen.

Eigenlijk zouden we allemaal een extra dag verlof moeten krijgen om onze belastingsbrief in te vullen. En dan nog een dag extra om van de stress te bekomen. Niet ?

Een gedachte over “Juni-stress

Geef een reactie

