De helaasheid der dingen

Deze zomer vinden de opnames plaats van de langspeelfilm De helaasheid der dingen naar de roman van Dimitri Verhulst. Niets bijzonders, eigenlijk ware het niet dat onze familie gecontacteerd werd i.v.m. deze derde film van regisseur Felix van Groeningen.
Het graf van onze grootouders op het kerkhof van Erpe blijkt namelijk de ideale lokatie te zijn voor een bepaalde scene. En iemand van het productiehuis belde naar mijn jongste zus of we akkoord waren dat ze voor de opnames de grafsteen aanpassen met andere namen. Uiteraard wordt na de opnames alles terug hersteld.
We zijn akkoord, maar hadden ze mij opgebeld, ik had wel kaartjes gevraagd voor de avant-première 😉

3 gedachtes over “De helaasheid der dingen

  1. Ik zat halfweg toen er op het werk iemand het boek zocht voor haar dochter. Het was verplichte lectuur in het middelbaar onderwijs, en ik heb het toen uitgeleend. Een tijdje geleden heb ik het teruggekregen en ik zal de tweede helft verder lezen volgende week in Praag.
    Wat ik al gelezen heb, was in ieder geval de moeite.

Geef een reactie

