iMac

Ik geef al een jaar of dertien pc-opleidingen. In een ver verleden was dat nog met MS DOS 6.0, en dan met WIndows 3.11. Ik herinner me ook nog dat ik Windows 95 gegeven heb aan bibliotheekmedewerkers. En dan wat later Windows 98 en nog later Windows XP.
En in 1995 gaf ik Access 2.0. Ik heb hier ergens de software nog liggen. Vier diskettes.

En gisteren heb ik voor het eerst in mijn carrière cursus gegeven op Mac. Het is even wennen, maar het lukt al vrij aardig. Ik geef eigenlijk Dreamweaver CS 3 voor Mac.
Ik heb het geluk om met een kleine, enthousiaste groep te mogen werken. Ik leer hen alles over Dreamweaver en webdesign, en zij helpen mij af en toe mijn weg te vinden in het nieuwe besturingssysteem. Een win-win situatie dus.

Nog even sparen en ik haal me ook zo’n iMac in huis. Maar ik wacht nog even; ik heb zo het vermoeden dat ze bij Apple later dit jaar met nieuwe toestellen op de markt gaan komen…

Geef een reactie

