11.11.11

Zakjes cacao, sleutelhangers, fluostiftjes en wenskaarten. Een hele doos vol. En zaterdag gaan we op stap, met de kindjes en hun twee nichtjes. Verdeeld in twee groepjes, elk een kant van de straat. Al meer dan 20 jaar ben ik in het weekend rond 11 november samen met duizenden andere vrijwilligers op de baan voor 11.11.11. En de laatste jaren krijg ik daarbij de steun van de kinderen.
Indertijd stonden we aan de ingang van de Unic met een grote kartonnen doos, of gingen we van deur tot deur. In de jaren 90 heb ik zelfs eens Isabelle A naar Lochristi gehaald. Volledig belangeloos heeft ze toen een optreden gegeven, en dagen op voorhand was ik bezig met het decor. Een decor dat bestond uit panelen met honderden jutte-zakken.
En één keer heb ik tijdens mijn deur-aan-deur ronde een cameraman meegehad. En met die camera erbij waren de mensen nog vrijgeviger dan anders. Over de vrijgevigheid van de Lochristinaren hoor je me niet klagen.
We rekenen zaterdag terug op de steun van alle inwoners van de Fazantenstraat in Lochristi, want dat is voor het vijfde jaar op rij ons actieterrein.

Geef een reactie

