Handleiding WordPress

In opdracht van de Stad Kortrijk geef ik in 4 avonden een introductie tot webdesign. Doelgroep: mensen uit het verenigingsleven.

En bloggen maakt een groot deel van de cursus uit en vorige les werd mij gevraagd of er cursusmateriaal voorhanden is. Eigenlijk niet. Ik heb niet direct een boekje gevonden over WordPress.
Dus ben ik zelf begonnen aan een korte handleiding. Als je zelf al eens een handleiding hebt geschreven dan weet je dat dat niet zo eenvoudig is. Zorgen voor een goede structuur, de juiste termen gebruiken, screenshots maken en bijknippen, goede voorbeelden vinden,… Ik zit aan een gemiddelde van 4 à 5 pagina’s per uur.
En ik wil ze tegen 13 november klaar hebben, om aan de cursisten mee te geven aan het einde van de laatste les.
Ik heb al 40 pagina’s klaar, maar ik zal nog hard mogen doorwerken de volgende dagen…

2 gedachtes over “Handleiding WordPress

  1. Koen,

    stuur me je handleiding eens op. Heb deze week ook eens een blog opgezet voor onze bouw vast te leggen.

    Vond wordpress wel zeer intuitief als beginnende blogger.

    Peter Vande Kerckhove

Geef een reactie

