Crash

Sommigen dachten dat het allemaal opgezet spel was om zo sneller mijn pc te kunnen vervangen voor een Mac, maar het was alles behalve fake. Gisterenavond is mijn pc gecrasht. Aanzetten, even het logo van Windows XP en daarna niks meer, behalve dan dat hij opnieuw opstartte en opnieuw, en opnieuw.
Opstarten in veilige modus is het eerste waar je dan aan denkt, maar ook dat lukte niet. Windows herinstalleren. Ook niet, omwille van een of andere fout tijdens de installatieprocedure.

Tussen 18 en 23 uur gisterenavond zowat alles geprobeerd en terwijl je dat doet denk je aan al die foto’s die op de schijf staan en waarvan er geen back-up is, en lesvoorbereidingen en cursusmateriaal en programma’s waarvan je de installatiecd’s niet echt meer weet zijn.

En net toen ik alles wilde formatteren, krijg ik via mijn iPod een mail te lezen waarin stond dat de virusscanner AVG bij duizenden gebruikers onopzettelijk een systeembestand uit Windows heeft gewijzigd of gewist.

Net op tijd heb ik deze mail gelezen. En in de mail ook een link naar een forum waar je kon lezen hoe je je Windows opnieuw aan de klap kreeg.

Wat bestanden teruggezet en iets voor half 1 was de klus geklaard. De rest van de nacht heb ik zowaar alle belangrijke bestanden weggeschreven naar een externe harde schijf. En ja, AVG is van mijn pc verwijderd. De bandieten.

3 gedachtes over “Crash

Geef een reactie

