Bakkerij Reyntens

Vandaag met de kinderen nog eens naar het Designmuseum in Gent geweest . En dan zoeken ze enthousiast naar de playmobilfiguurtjes die verstopt zitten in het museum. Al moet ik toegeven dat ze het daar al zeer goed kennen en de figuurtjes bijna blindelings weten te vinden.
En het wordt zo stilaan traditie om daarna nog even naar het winkeltje van madame Temmerman aan de Kraanlei te gaan. Twee keer 100 gr. snoepjes. Uit grote glazen bokalen en vakkundig verpakt in een ouderwets groen papieren zakje. Dichtgevouwen bovenaan en vastgekleefd met een stickertje van de zaak.
En vanaf vandaag is er – als het van mij afhangt – een nieuwe traditie bijgekomen. Ik heb namelijk de beste appel-amandeltaart van het land ontdekt. Bij bakkerij Reyntens, in de Burgstraat.
Op het vlak van taarten en Gentse bakkers kan je me gerust een ervaringsdeskundige noemen, dus ik weet waarover ik spreek.
En nu ga ik de rest van de taart naar binnen spelen…nmmm

2 thoughts on “Bakkerij Reyntens

  1. Lijkt me een goed idee. We kunnen het dan ook eens hebben over mijn andere favoriete bakkers, met name Fevery in de Brabantdam en Jacquet in de Vlaanderenstraat.
    En waarom je bij Panos aan Gent Zuid lange rijen wachtende mensen ziet staan voor industriële koffiekoeken uit kartonnen dozen, terwijl er om de hoek een warme bakker is met veel beter marchandies.

Geef een reactie

