Zita Swoon

Ik moet bekennen dat ik Zita Swoon nog niet live aan het werk heb gezien. Tot gisteren eigenlijk. En het was meteen raak.

Met Dancing with the sound hobbyist bracht Zita Swoon gisteren in het NTGent een twee uur durende mix van muziek, zang en dans. Een optreden dat ons al van bij het begin wist te boeien. Niet alleen de muziek, maar ook het virtuoze dansspel van Simon Mayer staken een flink eind boven de middelmaat uit.

Stef Kamil Carlens en zijn muzikanten brachten geen bekende nummers maar experimenteerden met vreemde instrumenten en bijzondere klanken. Soms heel ingetogen, dan weer vrij hevig maar bovenal heel mooi.

Kunst moet niets, behalve ontroeren, en dat gebeurde gisteren voor de volle 100%.

Een absolute aanrader.

3 gedachtes over “Zita Swoon

  1. Ik zag deze post op het internet en wou hier zéker op reageren. Zita Swoon is een fantastische band, heb ze al zeker twee keer live gezien. Ik hou ervan om je blog te lezen en nu wou ik toch met je delen dat de jongens van Headphone nu vrijdag gratis concerten geven in de nieuwe Levi’s winkel in de veldstraat. De groep zal optreden in de etalage 🙂 vanaf 12 u. En ‘ s avonds is er een afterparty met Pitch and Hold. Dat is met Fredo van Fredo en Thang! Ik dacht , ik meld dit even… want je kan ook nieuwe kleren winnen. Een kruisbestuiving tussen mode en muziek dus hihi

    groetjes

Geef een reactie

