Muziek – praktijk

Maandagavond eerste afspraak bij mijn muzieklerares. Ik kreeg een korte uitleg over de werking van een accordeon en dan vlogen we er direct in.
Er zijn maar 7 noten, dus dacht ik dat we ons bij de eerste les zouden beperken tot een noot of twee, om te beginnen. Maar nee, het ging al onmiddellijk van do tot sol. Wie een beetje ken tellen weet dat dat evenveel noten zijn als er vingers zijn aan één hand.
Het was wat zoeken met de vingerzetting – zo noemen wij muzikanten dat blijkbaar – en het vergde heel wat concentratie, behendigheid en aandacht om van do naar sol en weer terug te spelen.
Maar kijk, we zijn na 3 dagen verder en na een paar oefensessies van een half uurtje  hier thuis, begint het al heel aardig te lukken. Ik zit al aan oefening 12. Niet dat ik nu al een walsje kan spelen, maar het is al iets heel anders dan vorige maandag, toen ik krampachtig naar de juiste toetsen aan het zoeken was.

Maandag is het de tweede les en ik ben er bijna klaar voor.

Geef een reactie

