Washington DC – dag 5

Onze laatste dag in Washington was opnieuw zeer warm. En dan bezoek je één en ander in de voormiddag en/of ’s avonds laat. De tijd er tussen in spelen de kinderen in het buitenzwembad.
Sophie en ik hebben zelfs de tijd gehad om te lezen. Ikzelf Het Diner van Herman Koch (een echte aanrader !), Sophie las De Witte Tijger van Aravind Adiga. Intussen hebben we geruild.
Maar goed. De foto’s van dag 5 in Washington DC.

We konden de hoofdstad niet verlaten zonder het Witte Huis te hebben gezien,

langs de achterkant

en de voorkant

Het National WWII Memorial

Vietnam Veterans Memorial met de namen van 58.000 Amerikanen die sneuvelden in de Vietnamoorlog

The Korean War Veterans Memorial

The Washington Monument, gemaakt van 36.000 brokken marmer en graniet

The Lincoln Memorial

Een gedachte over “Washington DC – dag 5

  1. Het diner van Herman Koch staat al lang op mijn lijstje, maar was tot nu toe niet beschikbaar in de bibliotheek. Ik lees er alleen maar lovende dingen over.
    Jullie reisverslag doet me steeds meer watertanden. Ik ga mijn man ook eens laten meelezen, zodat we plannen kunnen beginnen te maken.

Plaats een reactie