Een hutje op het strand

Zaterdag vertrokken we om 10:00 met de boot vanuit Jepara naar Karimunjawa. De tickets hadden we vooraf al gereserveerd. Je kon kiezen tussen een trage overtocht van 5 uur, of de snelle versie die je in 2 uur aan de overkant brengt. Wij kozen voor de laatste.

De zee was woelig die dag. Ik heb al veel gevaren maar ben nog nooit zeeziek geweest. Deze keer dus wel. Zweten, misselijk, overgeven,… Ik zag nog niet echt groen, maar het scheelde niet veel. Ik heb alle toiletten van de boot gezien. Het was aftellen tot we aanmeerden.

Eenmaal aan land voelde ik me opnieuw ok. Maar kijk, de overtocht was dan wel de hel, het eiland zelf was dan weer de hemel.

We hadden een hutje op het strand. Behalve een vriendelijk Nederlands gezin en een Spaans koppel, waren we de enige toeristen in het kleine gezellige resort Omah Alchy.

Een prima gastheer ook. Alles was goed geregeld en het eten was top.

We hadden onze eigen aanlegsteiger en er lagen kayaks klaar.

image image image image image image

Geef een reactie

