Hobby Verborgh komt naar Lochristi

Ik herinner me dat wij vroeger op zaterdag af en toe met onze ouders door de Kortrijkspoortstraat in Gent liepen. In die tijd was het een vrij drukke winkelstraat. En er zijn twee winkels die ik me nog heel goed herinner : Rimboe, een dierenspeciaalzaak waar we kleine waterschildpadjes en wandelende takken kochten en Hobby Verborgh waar ze Marklin-treinen en modelbouw verkochten.
Vandaag is er niet echt veel meer te beleven in de Kortrijksepoortstraat. Rimboe bestaat volgens mij niet meer en ook Hobby Verborgh heeft besloten de deuren te sluiten en de zaak verder te zetten hier bij ons in Lochristi.
Op 2 en 3 juni houden ze openingsweekend in hun nieuwe winkel, schuin tegenover de kerk. Voor de mensen die Lochristi een beetje kennen, het is het pand waar vroeger Twinkel was.

Update 8 september  2008: winkel is gesloten. failliet

2 gedachtes over “Hobby Verborgh komt naar Lochristi

Plaats een reactie